Praca rolnika (25.03-29.03)

Cele ogólne:
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi;
  • kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta;
  • budowanie wiedzy na temat cyklu rozwoju roślin;
  • rozwijanie umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody;
  • rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów;
  • zapoznanie dz. z etapami powstawania chleba;
  • rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych;
  • kształtowanie umiejętności współpracy;
  • kształtowanie u dz. świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku;
  • zaznajamianie dz. z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie w odniesieniu do pory roku;
  • rozbudzanie ciekawości badawczej;
  • rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej;
  • kształtowanie poczucia rytmu;
  • kształtowanie umiejętności manualnych;
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie mowy;
Współpraca z rodzicami:
  • Rozwijanie mowy dziecka poprzez wspólne rozmowy na temat spędzonego czasu w przedszkolu;
  • Rozmowa z dzieckiem na temat prac rolnika związanych z porą roku;
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas wspólnych spacerów;
  • Zwracanie uwagi na porządkowanie swych rzeczy w szatni;
  • Przypominanie o zasadach bezpieczeństwa podczas pobytu w pobliżu jezdni i na przejściu dla pieszych;
  • Wspólne zabawy piłką, podczas których dz. doskonali rzut i chwyt oburącz;
  • Zabawy figurami geometrycznymi, tworzenie zbiorów, przeliczanie elementów w zbiorach;
  • Wspólne zabawy w kuchni (np. przegotowywanie kanapek, pieczenie babeczek, bułek);