Coraz cieplej za oknem (25.02-08.03)

Cele ogólne:
  • rozwijanie twórczego myślenia;
  • rozbudzanie fantazji i wyobraźni;
  • kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji;
  • kształtowanie umiejętności łączenia elementów wg wybranej cechy;
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej (na temat obiegu wody w przyrodzie, zmian zachodzących wczesną wiosną);
  • zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami;
  • zapoznanie dzieci z etapami siania roślin;
  • rozwijanie postawy proekologicznej;
  • kształtowanie umiejętności dodawania w zakresie 1-6 (na konkretach);
  • kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze, określanie w którym jest mniej a w którym więcej
  • kształtowanie sprawności ruchowej i motoryki całego ciała
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie
  • rozwijanie poszanowania przyrody
  • wdrażanie do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy
  • integrowanie grupy przez wspólne zabawy
  • wdrażanie do uważnego słuchania czytanych treści
  • rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne
  • rozwijanie sprawności manualnych, doprowadzanie prac do końca
Współpraca z rodzicami:
  • Rozwijanie mowy dziecka poprzez wspólne rozmowy na temat spędzonego czasu w przedszkolu
  • Rozmowa z dzieckiem na temat zmian zachodzących w przyrodzie
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas wspólnych spacerów
  • Zachęcanie dzieci do przygotowania ogródków, domów na nadejście wiosny
  • Zwracanie uwagi na porządkowanie swych rzeczy w szatni
  • Przypominanie o zasadach bezpieczeństwa podczas pobytu w pobliżu jezdni