Baśnie, bajki, legendy; karnawałowe zabawy (11.02-24.02)

Cele główne:
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich,
  • rozwijanie poczucia rytmu, wrażliwości i wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej, rozwijanie umiejętności grania na instrumentach
  • zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi, przygotowywanie ozdób, masek, dekoracji,
  • kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji
  • kształtowanie umiejętności odtwarzania zapamiętanych informacji,
  • kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki,
  • rozwijanie umiejętności kontrolowania tonu i głośności mówienia,
  • rozbudzanie zainteresowania książką, literaturą dziecięcą,
  • rozwijanie umiejętności układania historyjek obrazkowych zgodnie z chronologią,
  • poznanie zawodu fryzjera, radzenie sobie ze strachem podczas wizyty u fryzjera
  • kształtowanie u dzieci umiejętności słuchania innych i nieprzerywania oraz samodzielnej wypowiedzi,
  • rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej, dotykowej i koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, spostrzegawczości,
  • doskonalenie motoryki dużej i małej, kształtowanie umiejętności manualnych, doskonalenie równowagi,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się przyborami plastycznymi i technicznymi (nożyczki, klej, plastelina, krepa, itp.)
  • motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną i prawidłową postawę,
  • umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości, rozwijanie wczuwania się w emocje własnych i bliskich,
  • budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem, rozwijanie odwagi, śmiałości, rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem
Współpraca z rodzicami:
  • Rozwijanie mowy dziecka poprzez wspólne rozmowy na temat spędzonego czasu w przedszkolu
  • Rozmowa i zachęcanie do wspólnego czytania książek (zapraszanie rodziców)
  • Wspólne uczestnictwo we Mszy świętej i Zajęciach otwartych, rodzinny udział w przedszkolnym balu karnawałowym
  • Informowanie o postępach dziecka