Cel ogólny: Przestrzeganie poznanych zasad bezpieczeństwa
Zadania wychowawczo – dydaktyczne: - poznawanie zasad ruchu drogowego,
- rozpoznawanie i nazywanie elementów ruchu ulicznego: pasów, sygnalizacji świetlnej, ścieżek rowerowych,
- zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi i rozumienia ich znaczenia; uświadomienia dzieciom znaczenia piktogramów w otaczającym świecie,
- rozwijanie umiejętności przewidywania i oceny następstw obserwowanych sytuacji i czynów człowieka,
- wrażanie do bezpiecznego dla siebie i innych korzystania z chodnika, ścieżki rowerowej, środków komunikacji,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – kształtu,
- rozwijanie słuchu fonemowego poprzez dokonywanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
WSPÓLPRACA Z RODZICMI - Opracowanie planu współpracy z rodzicami.
- Ustalenie zasad przepływu informacji.
- Poznawanie środowiska rodzinnego dzieci poprzez rozmowy indywidualne z zainteresowanymi rodzicami.
|
|