20.04.2020 Poniedziałek

Kochane Elfy zbliża się Światowy Dzień Ziemi. W związku z tym, w tym tygodniu zajmiemy się ekologią. Mam nadzieję, że z małą pomocą rodziców będziecie pięknie wykonywać wszystkie zadania. 

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej pt. „Przyjaciel przyrody” – zacznijcie od wysłuchania wiersza, a następnie zastanówcie się i powiedzcie, co to jest ekologia oraz kto to jest przyjaciel przyrody. Jesteście mądrą grupą, więc na pewno znacie odpowiedź. 

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
- Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
Fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
- Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
- W lesie się smażę niczym iskierka,
A gdy rozgrzeję się jak ognisko,
Pożar wywołam i spalę wszystko!
- Czy wy nie wiecie, okropne śmieci, 
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje, 
Niech się kolcami jeża pokłuje!

„Gimnastyka Elfika” – myślę, że teraz przyda Wam się trochę ruchu. Uwaga! Dbając o Wasze bezpieczeństwo sprawdźcie najpierw czy macie dosyć miejsca na wykonanie ćwiczeń 😊 Jeśli tak, to proszę zrobić: 5 przysiadów, 6 pajacyków, pokręcić bioderkami w jedną i w drugą stronę i wykonać 7 podskoków skacząc jak piłeczki. 

„Ż” – jak żołnierz przyrody – taką poznacie dzisiaj literę. Czy to samogłoska czy spółgłoska? Oczywiście, że spółgłoska! Zatem proszę, abyście otworzyli książki „Litery i liczby” cz.2 na stronie 64 – 65. Wasze pierwsze zadanie, to podzielenie nazw zdjęć na głoski, a następnie pamiętając o tym, że spółgłoski zaznaczamy na niebiesko, należy odszukać miejsce występowania głoski „ż” i zaznaczyć w okienku na niebiesko. Do kolejnego zadania znowu będzie potrzebna niebieska kredka i należy pokolorować na niebiesko litery „ż” w podanych wyrazach. Poniżej, można przeczytać podany tekst. Ostatnie zadanie znajduje się na stronie 67 – doskonale wiecie, co należy zrobić. Jednak proponuję Wam najpierw, abyście „napisali” małą i wielką literę „ż, Ż” palcem w powietrzu, później na biurku, dywanie lub na plecach jednego z domowników, tak jak ćwiczymy to w przedszkolu. Teraz możecie zacząć pisać w książce – pamiętaj o tym, że litery zaczynamy pisać od góry zgodnie z pokazanymi strzałkami oraz aby przyjąć prawidłową postawę ciała podczas pisania. Postaraj się zmieścić litery w liniaturze. 

Wierzę, że ładnie pracowaliście, dlatego mam dla Was małą niespodziankę i zapraszam do wspólnej zabawy 😊
Czy poznajecie tą Panią? 😊 Bardzo za Wami tęskni!