11.05.2020 Poniedziałek

Witajcie Kochane Elfy i drodzy Rodzice. 

Zapraszam was do kolejnego działania. W tym tygodniu będziemy bliżej poznawać wiosenną łąkę.

Na dworze jest coraz cieplej. W ogródkach, na łąkach i w lesie robi się coraz bardziej kolorowo.  Czy potraficie wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje? Oczywiście! Te zmiany związane są z obecną porą roku. Czy pamiętacie, jak ona się nazywa? Jakie inne pory roku znacie? Czym różnią się te pory roku?

Obejrzyjcie obrazki i powiedzcie, co dzieje się na łące w maju. Jakie rośliny i zwierzęta można zobaczyć na łące? Spróbujcie je nazwać. 

2 A teraz zapraszam Was do obejrzenia filmu o łące. Oprowadzą Was po niej dwa skrzaty: Borówka i Koniczynka. Odszukajcie w zasobach Internetu ten film: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4 

Popatrzcie i posłuchajcie uważnie, a potem odpowiedzcie na kilka pytań:
• Jakim słowem określamy wszystkie motyle, pszczoły, biedronki, koniki polne? (To owady)
• Jaki słowem określamy wszystkie np. szpaki, bociany, kukułki itp.? (To ptaki)
• Jak nazywamy łąkę ze wszystkimi rosnącymi na niej roślinami, żyjącymi owadami, ptakami  i innymi zwierzętami? (To trudne słowo - ekosystem)

Skrzat Borówka zachęca Was do zrobienia własnej łąki. Może ktoś w sobotę lub niedzielę wybierze się z rodzicami na spacer, zbierze kilka suchych traw i zdobi swoją łąkę lub zielnik?

3. Na koniec zachęcam Was do ćwiczeń w czytaniu. W załączniku znajdziecie trzy karty, na których są obrazki kwiatów, owadów i zwierząt zamieszkujących łąki. Pod obrazkami, umieściłam ramki, w których są podpisy do tych obrazków. Wytnijcie te ramki, a następnie odczytajcie wyrazy i przyporządkujcie je do poszczególnych obrazków. Naklejcie wyrazy pod właściwymi obrazkami. Z pewnością szybko poradzicie sobie z tym zadaniem. Powodzenia :-)