02.06.2020 Wtorek

Witajcie Kochani.

Dzisiaj będziemy mówić o dzieciach z różnych stron świata. Liczę, że dużo już wiecie na ten temat i dobrze poradzicie sobie z zadaniami. 

1. Na początek „śmieszne powitania”: witamy się z dorosłym lub rodzeństwem - kciukami, następnie witamy się kolanami, ramionami, ukłonem jak murzyńskie dzieci i nosami jak Eskimosi.

2. Posłuchajcie piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”, którą znajdziecie  pod adresem strony 
Jaki nastrój ma ta piosenka? Na ile ją liczymy? (metrum 4/4). Z jakich części składa się piosenka? (zwrotki i refrenu).

Teraz obejrzyjcie film pt. „Dzieci – twarze świata” 
Czy twarze tych dzieci są takie same? Czym się różnią? (kolor skóry, kształt oczu itd.). Czy wiecie z jakiej części świata pochodzą?

A Wy gdzie mieszkacie, na jakim kontynencie? Kim jesteście i w jakim języku mówicie? 
(Mieszkamy w Polsce, Europie. Jesteśmy Polakami i Europejczykami. Mówimy po polsku.) 

3. Teraz poproście osobę dorosłą lub starsze rodzeństwo o przeczytanie wiersza W. Fabera pt. „Dzieci świata”.

W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata, 
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Powiedzcie:
- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?

4. Karty pracy. W załączniku znajdziecie 4 karty pracy. Postępujcie zgodnie z poleceniami.

5. Na zakończenie zapraszam do gry interaktywnej pt. „Dzieci świata”, którą znajdziecie na stronie 

Powodzenia :-)