Mój region, moje państwo (23.04-04.05)

Zadania edukacyjne:
  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków, miejsc
  • poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania
  • podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
  • przybliżenie informacji o Unii Europejskiej (wyjaśnienie pojęcia „Unia Europejska”, flaga, waluta, wybrane państwa członkowskie itp.)
  • poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc
  • nazywanie największych rzek Polski – Wisły  i Odry, Morza Bałtyckiego, gór – Tatr – oraz większych miast Polski.
  • zapoznanie z funkcją pieniądza, modelem monet i banknotów o niskich nominałach
  • dokonywanie prostych obliczeń matematycznych przydatnych w codziennym życiu - pieniądze
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
Współpraca z rodzicami:
  • podczas spacerów z dziećmi obserwujemy zabudowę ulic, wzbudzamy przywiązanie do własnej miejscowości, własnego osiedla
  • zwracamy uwagę na budynki użyteczności publicznej, na których można odnaleźć symbole narodowe tj. godło lub flaga
  • pokazujemy dzieciom pomniki przyrody, które również oznaczone są symbolem narodowym oraz pomniki upamiętniające ważne wydarzenia z historii Polski lub regionu
  • wspólnie modlimy się np. za poległych w obronie Ojczyzny